Verslag algemene ledenvergadering

door | 12 mei 2026

Redactief bestaat alweer ruim een jaar officieel, daarom was het op 7 mei tijd voor de allereerste algemene ledenvergadering. We kwamen online bij elkaar, via Zoom. Lees hier het verslag van de bijeenkomst.

ALV of alv?
Omdat nog niet iedereen ervaring had met stemmen in Zoom, startten we de vergadering ludiek met een testvraag: is het nu alv of ALV? Daardoor zat de sfeer er gelijk goed in. Toen iedereen het stemmen onder de knie had, gingen we over tot de agendapunten. We bespraken het jaarverslag van 2025 en legden financiële verantwoording af. Ook keken we kort vooruit naar de plannen die in 2026 op stapel staan – zoals het uitrollen van het forum en de kennisbank – en de daarbij horende begroting. 

Betrokken leden
Het was fijn om te merken dat onze leden zeer betrokken zijn bij de vereniging en de stukken grondig hadden doorgenomen. Er werden een paar belangstellende en kritische vragen gesteld, onder andere over het huishoudelijk reglement en de precieze waarden van Redactief. Dat leidde tot een interessante discussie en het voornemen van het bestuur om het huishoudelijk reglement aan te scherpen. Ook concludeerden we dat Redactief veel meer volgers op LinkedIn heeft dan leden, en dus groeipotentie. Na de besprekingen stemden de aanwezigen unaniem voor de goedkeuring van het jaarverslag, het financieel verslag en de hoogte van de contributie.

Virtuele confetti
Aan het slot van de vergadering zette het bestuur aftredend bestuurslid Dieuwke van Wijk in het zonnetje. We benoemden haar tot erelid en vierden dit met het rondstrooien van virtuele confetti, virtuele duimpjes omhoog en virtueel applaus. 

 

We kijken trots terug op een succesvolle eerste alv en op alles wat we in dit eerste oprichtingsjaar als vereniging voor elkaar hebben gekregen, samen met onze leden!